Jó hír Magyarországnak, a BYD lenyomta a Teslát

Kína vezető autógyártója 7 ezer 231 új akkumulátoros elektromos járművet regisztrált áprilisban, ez 169 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Sokan mégsem élnek a lehetőséggel.
A közutakon egyre szélesebb körben terjednek el a zöld rendszámos, azaz teljesen elektromos vagy plug-in hibrid meghajtású járművek, amelyek a legtisztábbnak minősülnek, már ami a károsanyag-kibocsátást illeti.
A legfrissebb körben az állam legalább 30 milliárd forintot fordított a vállalkozások számára adható állami támogatásokra és bár a keretösszeg már iparági információk szerint elfogyott, pályázni még mindig megéri, hiszen ilyenkor mindig vannak szabálytalan pályázatok is, így értelemszerűen az onnan felszabadult összegre is lehet pályázni.
A kormány járművenként 2,8-4 millió, cégenként – 16 autóval számolva – akár 64 millió forint állami hozzájárulással segíti a hazai gazdasági társaságok flottáinak zöldítését.
Az eddig beérkezett 6688 kérelemben 7749 gépkocsihoz kértek támogatást a vállalkozások. Április közepéig 22,7 milliárd forintot hagytak jóvá, amelyből 12 milliárdot ki is utaltak a vállalatoknak, a legkeresettebb modellek jelenleg a BYD-k és a Teslák, különösen a Model Y.
Czepek Gábor, az Energiaügyi Minisztériumi parlamenti államtitkára március végén jelentette be, hogy a tárca meghosszabbítja a vállalati e-autó támogatási programot, amelyet még tavaly februárban indítottak, egy járműre akár négymillió forintos állami hozzájárulást is kaphattak a cégek.
A 30 milliárd forintos keretből eddig mintegy 28 milliárd forintra érkezett támogatási igény, tehát maradt hozzávetőleg 2 milliárd forint, ezért úgy döntöttek, hogy az eredetileg március végi benyújtási határidőt meghosszabbítják”
– fogalmazott.
A politikus szerint öt év alatt a kilencszeresére bővült a magyarországi zöldautó-állomány. Czepek Gábor szerint a január-április közötti időszakban 9380 tisztán elektromos autó kapott zöld rendszámot Magyarországon, a legnagyobb növekedést a zöld rendszámok tekintetében az idén következett be. Bejelentése alapján a céges vásárlásokat támogató programra december elsejéig lehet még pályázni.
Mint azt az államtitkár elmondta, a fővárosi cégektől 1,5 milliárd forintot csoportosítottak át az E-autó pályázat keretében, ennyivel több jut a vidéki vállalkozásoknak. „Ez az igazi patrióta zöldpolitika! 30 milliárd forintos kerettel indítottuk el tavaly a vállalati e-autó támogatási programunkat” – jelentette ki.
A politikus elmondta, már több mint 5700 vállalkozással kötöttek szerződést, de továbbra is érdemes pályázni, mert van még fel nem használt forrás. Czepek Gábor leszögezte: a fővárosi cégeknek szánt keret lassabban fogy, így a pénz oda kerül, ahol nagyobb az érdeklődés az autóflották zöldítésére.
Járművenként akár 4 millió, pályázónként akár 64 millió forint támogatást ad a kormány, ezzel egyszerre segítve a környezet megóvását és a gazdaság fejlesztését.
A támogatást gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók vehetik igénybe, az autóra vonatkozó két legfontosabb kritérium, hogy hibrid nem, kizárólag tisztán elektromos, illetve csak új gépkocsi lehet. Hogy mit is jelent ez a négymilliós támogatás, érdemes konkrét példákat hozni: sokakat megijeszthet egy-egy elektromos autó 10+ milliós ára, de egy 10 890 000 forintért hirdetett, teljesen elektromos Opel Frontera 6 990 000 forintért már kecsegtető ajánlat.
Szintén jól hangzik a legnagyobb használtautós portálon talált 0 km-es, teljesen elektromos Ford Explorer, amely az állami támogatással és pár, a kereskedés által adott akcióval összevonva 17 millió forint helyett csak 9 millió forintba kerül.
Nyitókép: Marjai János/MTI
Ezt is ajánljuk a témában
Kína vezető autógyártója 7 ezer 231 új akkumulátoros elektromos járművet regisztrált áprilisban, ez 169 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adatokhoz képest.